FAVORITES: Mijn favoriete series van 2013.

68

Als er iets is wat ik misschien nog wel leuker vind dan film, is het waarschijnlijk een goede tv-serie. Of nouja, tv-series in het algemeen. Ik kijk eigenlijk alles wel, van The Vampire Diaries tot White Collar tot Homeland. Ik vind series al snel leuk, en als ik een leuke serie vind, ben ik in staat drie seizoenen in anderhalve maand te kijken. Dat essay wat ik nog moet schrijven? Laat maar zitten, nog even een afleveringetje Grey’s Anatomy. Slaap? Ha! Dacht het niet. Er zijn nog drie ongekeken afleveringen The Originals! Nee oké, ik slaap wel, ik maak ook braaf mijn huiswerk, maar series..? Ja, zeker weten mijn favoriete tijdverdrijf! Ze duren niet zo lang als een film, maar zijn wel (of juist nog een beetje meer) vermakelijker. Ik heb dit jaar ontzettend veel tijd besteed aan het kijken van series en heb ook een paar nieuwe favorieten ontdekt. Dus.. opnieuw een lijstje: mijn favoriete series van 2013!

9. Homeland

Naamloos-2

Deze serie is goed. BAM. Ik ben aan deze serie begonnen op het moment dat ik door alle afleveringen van mijn andere series heen was. Ik loop op dit moment weer enorm achter, maar ik ga deze achterstand deze vakantie zeker inhalen! Want wooh, wat is deze serie spannend! Dit is geen serie die je zomaar even wegkijkt. Sommige beelden zijn best heftig en ja, soms moet ik écht even van het scherm wegkijken. Maar: toch is Homeland echt een aanrader! Vooral als je van de ietwat serieuzere series houdt.

8. The New Normal

2

Zelfde verhaal als bij Homeland: deze serie begon ik te kijken toen ik gewoon niks meer te kijken had. Volgensmij was het zelfs tijdens mijn tentamenweek. Anyway, deze serie is gewoon enorm grappig, kijkt lekker weg én duurt maar 20 minuten. Perfect om even tussendoor te kijken dus! 

7. The Fosters

4

Ja, deze serie is een gevalletje: eerste aflevering gezien – twee dagen later – heel seizoen gezien. De serie is gewoon zo hartverwarmend, je gaat van ieder personage houden! Ik kan echt niet wachten tot het nieuwe seizoen begint!

6. The Carrie Diaries

5

Er zijn zo van die series die je niet geweldig vindt, maar die je al zo lang kijkt dat je ze toch maar blijft volgen. The Carrie Diaries is er daar eentje van. Sommige afleveringen vind ik echt geweldig, andere minder. Overall is de serie leuk, maar soms een beetje meh. Toch blijf ik kijken, want ik hou een beetje van Carrie en Samantha.

5. White Collar

887

Same story als bij The Carrie Diaries, al kijk ik deze serie vooral voor Matt Bomer. De eerste vier seizoenen heb ik in een ruk weggekeken, het laatste seizoen zet zich een beetje moeizaam voort. Maar: Matt Bomer blijft leuk! Kijk die foto hierboven nou! Oemf.

4. Avatar

o

Blijkbaar is dit iets wat je als kind gezien MOET hebben. Volgens mijn vriend dan. Dussss.. ondertussen zijn we samen drie seizoenen van een kindertekenfilm aan het doorploegen (verplicht!). En eigenlijk vind ik het nog leuk ook. Avatar is gewoon leuk: Appa is geweldig en Momo is superschattig. Oh, en ik hou van de humor van Sokka.

3. The Originals

Oringka

Jaaaa, nu komen we bij mijn all time favorites. The Originals is natuurlijk nog niet zo lang bezig, maar omdat ik ook enorm fan ben van The Vampire Diaries en de familie dus al langer volg, is dit nu al een grote favoriet. Klaus, daar was ik altijd al verliefd op (dat accent!), op Rebekkah ook (girlcrush!) en Elijah.. don’t even get me started. Elijah is gewoon pure perfectie.

2. The Vampire Diaries

vam

DAMON. Oh, en Katherine. Dit is echt zo’n serie waarvan ik nooit kan wachten op nieuwe afleveringen. Dit nieuwe seizoen is ook fabulous trouwens! Ik ga er verder niets over zeggen, ik vind deze serie gewoon geweldig.

1. Grey’s Anatomy

teyru

Voor mij de serie der series, daar waar het allemaal mee begon! Deze serie is inmiddels aan zijn tiende seizoen begonnen, de personages zijn volwassen geworden (sort of) en ohhh, ik hou van dit ziekenhuisdrama. Ik volg deze serie al zo lang dat ik echt het idee heb dat Meredith en co. deel uitmaken van mijn familie. Ik. Hou. Van. Deze. Serie.

 

Dus, waar ik nou heel benieuwd naar ben.. Wat zijn jullie favoriete series? Hebben jullie nog aanraders? Welke serie moet ik echt gaan kijken in 2014?

Foto’s: 1 – 2 – 3456789

11 gedachtes over “FAVORITES: Mijn favoriete series van 2013.

  1. Oh dit is handig! Ik ben helaas bijna klaar met mijn lievelingsserie One Tree Hill (echt een aanrader, zo mooi en goed!) en ik moet dus op zoek naar een nieuwe serie om te kijken. Thanks!

    Je vroeg op mijn blog met welk apparaat ik de slag in mijn haren maak, dus vandaar dat ik even reageer :) Ik doe dat met de magic wand van cloud 9, daarmee blijft het gewoon 2 dagen perfect zitten terwijl ik normaal altijd heel erg steil haar heb. Mocht je het handig vinden, hier is een video van hoe ik de wand gebruik: http://youtu.be/YRnwBiovT5s

  2. Meeste series ken ik niet, ik ken alleen White Collar en the Vampire Diaries. Ik hoor heel veel over the Carrie diaries, maar heb het nog nooit gezien. Is dit op tv te zien of op een bepaalde zender. Ik ben er erg benieuwd naar! :-)

Geef een reactie

