2014: Film Challenge

Naamloos-2

Hallo daar! Gelukkig nieuwjaar! Fijne jaarwisseling gehad allemaal? Ik in ieder geval wel! Zonder oliebollen (waarom? Ik weet het ook niet), maar wel met veel liefde en gezelligheid. En tja, daar gaat het uiteindelijk toch om, of niet? Ik vierde het dit jaar bij de familie van mijn vriend, dus het was een beetje onwennig en raar om niet thuis te zijn, maar het was uiteindelijk toch wel leuk!

Bij een nieuw jaar horen natuurlijk goede voornemens! Maar, laat ik daar nou eens niet aan doen. Of nouja, stiekem wel. Stiekem neem ik me ieder jaar voor om dit jaar toch maar weer voor om voor een lichaam als dat van Doutzen Kroes te gaan werken, om gezond te eten, om meer buiten te zijn, om meer te werken, harder te werken.. Maar het moge duidelijk zijn dat ik er nog steeds niet uitzie als Doutzen, ik ieder jaar meer chocola eet dan ooit tevoren, ik soms dagen niet buiten kom en procrastination nog steeds een van mijn favoriete hobby’s is. Goede voornemens werken dus niet al te goed bij mij. Wat ik echter wel eens wil proberen? Me meer bezig houden met dat wat ik leuk vind: in dit geval film!

Naamloos-3

  • In 2013 keek ik nog geen 100 films. Dit moet beter kunnen, véél beter. Daarom stel ik me het doel in 2014  minstens 150 films te gaan bekijken. Dat moet makkelijk lukken, want dit houdt in dat ik dan ongeveer 2,5 film per week moet kijken. Wordt een makkie! Maarja, dat dacht ik vorig jaar ook..
  • Ik ben nogal een luie filmkijker (lees: in pyjama, in bed, met laptop op schoot, coupe vogelnest), maar eigenlijk vind ik het veel leuker om films in de bioscoop te bekijken. Het sfeertje is zo leuk, er is onbeperkt popcorn en de stoelen zitten enorm lekker. Daarom stel ik me óók het doel om minstens 20 keer naar de bioscoop te gaan. Lijkt makkelijk, maar het komt maar al te vaak voor dat ik maandenlang geen stap in de bioscoop zet.
  • In het verlengde hiervan.. Filmfestivals. Deze lijken me zo ontzettend leuk! Op mijn studie leeft het fenomeen van een filmfestival nogal. Meerdere studenten zetten zich vrijwillig in om mee te helpen op filmfestivals, al is het Nederlands Film Festival in Utrecht natuurlijk favoriet. Je draait dan natuurlijk je dienst, maar wanneer je geen dienst hebt, mag je vaak gratis films bezoeken. Dit lijkt me zo ontzettend leuk! En vrijwilligerswerk staat natuurlijk mooi op je CV. Dus, als doel stel ik me om minstens één filmfestival te bezoeken in 2014, of dit nou als bezoeker of vrijwilliger is!

Fire

Ik ben benieuwd hoe het eind 2014 met deze doelen staat! Nou ben ik natuurlijk nieuwsgierig.. Hebben jullie goede voornemens?

© Foto’s: 1 2 3

5 gedachtes over “2014: Film Challenge

Geef een reactie

