SATURDAY PREVIEW (2)

640

Oké, deze rubriek heette eerst ‘Sunday Preview’, maar voor de gelegenheid verander ik de dag gewoon even. Ik wilde vandaag per se iets online zetten, maar heb geen interessante films of series gezien om reviews over te schrijven. Jammer, maar dat is het leed dat tentamenweek heet. Ja, dinsdag begin ik met mijn eerste tentamen, de 23e eindigt de horrorperiode met het inleveren van een historiografie. Weinig tijd voor blogjes dus. Meh. Dus, vandaag even een ‘makkelijke’ post: een vooruitblikje naar films waar ik me enorm op verheug!

Mijn vorige Preview bevatte de films 12 Years a SlaveThe Hobbit: The Desolation of SmaugDon JonInside Llewyn Davis en About Time. Uit dit rijtje heb ik ondertussen The Hobbit, Don Jon en About Time gezien! Van die laatste kunnen jullie de komende paar dagen trouwens nog wel een review verwachten ;) Hieronder een rijtje films waarvan ik niet kan wachten ze te zien!

The Wolf of Wall Street (vanaf 9 januari in Nederlandse bioscopen)
De nieuwe film van regisseur Martin Scorsese (bekend van o.a. Shutter Island en Goodfellas) met Leonardo DiCaprio in de hoofdrol als succesvolle effectenhandelaar. De film is ondertussen al genomineerd voor twee Golden Globes en opgenomen in de IMDb Top 250 (#53). De stijl die we in de trailer zien spreekt me enorm aan, net als de vormgeving van posters en ander promotiemateriaal. Ja, ik ga heel snel een bezoekje aan de bioscoop brengen om deze film te zien!

La Vie d’Adelle/Blue Is The Warmest Color (kwam 10 oktober 2013 al uit in Nederland – oeps)
Deze film is ook genomineerd voor één Golden Globe en heeft ondertussen al 31 andere filmprijzen gewonnen (voornamelijk in de categorie ‘Best Foreign Language Film’). Ik vind coming-of-age films altijd enorm interessant – of ze nou goed of slecht zijn. Deze is blijkbaar nog eens goed ook, dus ik ben echt heel nieuwsgierig.

Interstellar (komt pas 6 november 2014 uit in Nederland)
Mijn vriend liet me deze trailer een tijdje geleden zien: Interstellar, de nieuwe film van regisseur Christopher Nolan. Nolan kennen we natuurlijk van publieksfavorieten Inception en de Batman-serie, maar ook van andere goede films als Memento en The Prestige. Er wordt maar al te vaak geroepen dat Nolan de beste regisseur van dit tijdperk is. Of dit echt zo is, durf ik niet te zeggen. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat ik zijn films altijd met veel plezier kijk. In Interstellar spelen Anne Hathaway en Mathew McConaughy de hoofdrollen, en laat ik Matthew sinds Mud opeens veel meer waarderen als acteur! Ja, ik kijk echt enorm uit naar deze film. Jammer genoeg moeten we wel nog even wachten op deze film..

The Book Thief (komt 27 maart 2014 uit in Nederland)
Oorlogsverhalen maken altijd veel indruk op me, en tja, daar is The Book Thief er ook eentje van. Deze film is gebaseerd op het gelijknamige boek, een boek waarvan ik veel goeds heb gehoord. Zelf heb ik het niet gelezen, maar ik ben toch wel heel benieuwd naar deze film! De sfeer uit de trailer spreekt me in ieder geval erg aan. Het lijkt heel magisch, al is dat misschien een raar woord om een oorlogsfilm mee te omschrijven!

American Hustle (komt 6 februari 2014 uit in Nederland)
Tja, uit de trailer kon ik niet echt opmaken waar de film nou daadwerkelijk over gaat. Toch is er iets in deze trailer dat roept: “Daphne, ga die film zien!” De trailer zit zo goed in elkaar, hij geeft een idee van de sfeer van de film maar geeft absoluut niet te veel weg. Daarnaast is de cast echt om van te dromen: Jennifer Lawrence (ik heb een licht girlcrush op haar), Bradley Cooper, Amy Adams.. En ook is de film nog eens genomineerd voor zeven Golden Globes. Ja, ik wil hem zien!

Her (komt 27 februari 2014 uit in Nederland)
Deze trailer greep me meteen aan. Joaquin Phoenix is zo aandoenlijk in zijn rol als Theodore, een eenzame schrijver die een relatie begint met een ‘apparaat’. Een digitale vriendin. Naar mijn mening een heel actueel onderwerp (relaties die via internet ontstaan zijn absoluut niet raar tegenwoordig: denk aan Catfish en dergelijke shows, dat zijn in principe ook puur relaties die via technologie bestaan). Ik ben echt benieuwd hoe er in deze film met dit onderwerp wordt omgegaan!

7 gedachtes over “SATURDAY PREVIEW (2)

Geef een reactie

